Zing - Luchtmacht Mannenkoor

Zing

Welke zanggroep gaat er met de titel ‘beste zanggroep van Nederland 2024’ vandoor? In het tweede seizoen van EO-programma Zing! laten 15 zanggroepen zich van hun beste kant zien aan de jury, bestaande uit Tania Kross, Roel van Velzen en jurylid en presentator Giovanca Ostiana.

EO-presentator Giovanca Ostiana over de zes nieuwe afleveringen van Zing!: “Heel gaaf dat dit programma een tweede seizoen krijgt, want er is zoveel zangtalent! Het is ongelooflijk hoeveel mensen in Nederland in zanggroepen of koren zingen. Mooi dat we veel van dit talent kunnen laten zien en horen. In de afleveringen zie je allerlei verschillende muziekgenres en leeftijden. Het is een genot dit programma te presenteren en om samen met Tania en Roel in de jury te zitten.”

Strijd om bokaal
Per aflevering komen drie zanggroepen aan bod die elk twee nummers voor de jury mogen zingen. Uit elke aflevering gaat één van de drie groepen naar de finale. De finale bestaat uit vijf zanggroepen die strijden om de bokaal en de titel ‘Beste zanggroep van Nederland 2024’. De zanggroepen variëren van vier tot wel 37 personen en komen uit het hele land: Van Hendrik-Ido-Ambacht tot Zwolle.

Samensmelten en harmoniseren
Ook jurylid Roel van Velzen verheugt zich op een nieuw seizoen van het EO-programma: “Van alle soorten manieren om muziek te maken is het samensmelten en harmoniseren van stemmen, veruit mijn favoriet. Ik verheug me dan ook heel erg op een nieuw seizoen van Zing! waarbij ik van zo dichtbij verschillende getalenteerde koren ga beleven. Een eer om er weer bij te mogen zijn.”

Uitzenddata zijn:

Aflevering 1: 09-11-2024
Aflevering 2: 23-11-2024
Aflevering 3: 30-11-2024 (met het Luchtmacht Mannenkoor)
Aflevering 4: 07-12-2024
Aflevering 5: 14-12-2024

Finale           21-12-2024 (met de 5 groepswinnaars)

fotograaf Gabe van der Schoot
© Copyright 2006 - 2024 Het Luchtmacht Mannenkoor                              Bijgewerkt: 17-oktober-2024