Toelating - Luchtmacht Mannenkoor

Schimmelpenninck 46
3871 SC Hoevelaken

Toelating

Het Luchtmacht Mannenkoor is in zijn nopjes met de inwilliging van een verzoek door de Commandant der Luchtstrijdkrachten om de toetreding van meer leden mogelijk te maken.

Tot nu toe konden veteranen en andere post-actieve militairen die niet gerechtigd waren het uniform te dragen geen deel uitmaken van het koor. Dat betrof vooral gewezen korporaals en manschappen die daarmee werden buitengesloten.

Voortaan hebben ook gewezen korporaals en manschappen van de Koninklijke Luchtmacht tijdens optredens van het koor toestemming zich te kleden in het ′koortenue′, het Dagelijks Tenue (DT).
Op voorwaarde dat zij tijdens hun actieve dienstperiode enige affiniteit met de Koninklijke Luchtmacht hebben gehad, mogen gewezen militairen van andere krijgsmachtdelen, ook het luchtmacht-tenue dragen. Ook voor hen is de beschikbaarstelling van dat tenue nader geregeld.

Niet onbelangrijk. Vanwege het optreden in uniform dienen leden zowel lichamelijk als geestelijk in staat te zijn om mee te doen aan optredens.

Terug naar pagina Lid worden

Terug naar pagina Algemeen

© Copyright 2006 - 2024 Het Luchtmacht Mannenkoor                              Bijgewerkt: 02-januari-2024